TOYOTA KATA VE ÇEVİK YAKLAŞIMLAR

Güncelleme tarihi: 15 Kas 2021


Günümüz koşullarında değişen pazar koşullarına ve müşteri ihtiyaçlarına adapte olmak için birçok çevik yöntem ve yaklaşım mevcut. Organizasyonun mevcut süreçlerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmadan sadece bir yaklaşımı benimsemek ve uygulamak organizasyonun stratejik hedeflerine ulaşabilmesi için yeterli mi?


Bilimsel Düşünme ile Sürdürülebilir İyileştirme Webinarında paylaşılan yaklaşımlar hakkında kısa açıklamaları aşağıda bulabilirsiniz. Unutmayın ki herhangi bir çözüm sürdürülebilir olduğu sürece iyidir.


Önemli Çıkarımlar:

  • İhtiyacınıza uygun model ve yaklaşımları benimseyin

  • Doğru metrikleri tanımlayın ve sürekli gözlemleyin

  • Evrimsel değişime inanın

  • Sürekli iyileştirmeye odaklanın

  • Problem çözme yetkinliğini tüm organizasyona kazandırın




Kata, sürekli iyileştirme için bireylerin düşünmesini ve gelişmesini teşvik eden bilimsel düşünme yöntemidir. Proaktif bir problem çözme kültürü oluşturmak, daha kaliteli, daha değerli ürün ve hizmetleri verimli bir şekilde üretme ve rekabette öne geçme becerisini geliştirir.


Kanban, teslim edilen ürün ve hizmetlerin değer akışını iyileştirmek ve bir süreçten geçerken yapılan işi yönetmek için kullanılan işbirliğine dayalı evrimsel bir değişim yönetim metodu yaklaşımıdır. Kanban’ın amacı, sistemdeki potansiyel darboğazları tanımlamak ve bunları ortaya çıkarmaktır.


Statik, Kanban ile Sistemsel Düşünme Yaklaşımı (STATIK), Kanban’a başlamak için tekrar tekrar uygulanabilen, doğal bir yöntemdir. Müşteriye ulaşan değer akışının geliştirilmesi hedefiyle, sistem (ulaşılmak istenen) her zaman bir bütün olarak ele alınır.


KMM, işletmenizin ekonomik performansını büyük ölçüde iyileştirmek için Kanban Metodunun nasıl başarıyla uygulanacağını gösterir. Model, koçlara ve dönüşüm yöneticilerine evrimsel değişim yoluyla tüm kuruluşunuzu dönüştürmek için bir yol haritası sağlar.



"Tüm modeller yanlıştır, ama bazıları kullanışlıdır. "

Günümüzün karmaşık ortamlarında organizasyonların ayakta kalabilmeleri için tüm çalışanlara problem çözme yetkinliği kazandırılması önem arz etmektedir. Adaptasyon ve inovasyon ancak bu şekilde gelebilir. Organizasyon içerisinde herkesin stratejik hedeflere doğru ilerlerken sürekli öğrenip bu öğrenilenler ışığında kendilerini geliştirmeleri gerekir.


İster yalın, ister çevik veya hibrid yaklaşımlar olsun hepsinin ortak amacı problem çözmektir. Gelişimin yolunu açan ise problemlerdir. Problemler mevcut durum ile hedef durum arasındaki farktır. Bu fark kapanırsa ilerleme ve iyileştirme gerçekleşir.


37 görüntüleme

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör