ÖĞRENEN ORGANİZASYONU GELİŞTİRME

Güncelleme tarihi: 8 Eki 2021


Öğrenen organizasyonu geliştirmede Toyota Kata zorlukların üstesinden gelmesine yardımcı olmak için ekip üyelerini güçlendirir ve harekete geçirir.




Toyota Kata, bilimsel düşünceden güç alan sürekli iyileştirmeyi hedefleyen yöneticiler, koçlar ve ekip liderleri tarafından kullanılan bir problem çözme yaklaşımıdır.


İnsanların problemler hakkında varsayılan düşünme şekli, genellikle sonuçlara atlamayı ve hemen problemleri çözmeyi içerir, çünkü beyin belirsizliği sevmez.


Beynimizin bilinçsiz kısmı yüzeysel bilgi parçalarını alır, boşlukları doldurmak için hızlı bir şekilde tahminde bulunur ve sonucumuza yanlış bir güven duygusu verir. Bu yüzden maliyeti yüksek hatalar yapmaya başlarız.


Toyota Kata, çalışanların bunları stratejik olarak uyumlu bir şekilde geliştirmek, uyarlamak ve rekabet avantajı yaratmak için kullandıklarından, bilinçli uygulamalar yoluyla yaratıcı, bilimsel düşünme becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olur.



Bilimsel düşünme pratiğini başlatmanıza ve büyütmenize yardımcı olacak basit rutinler.




BAŞLANGIÇ KATASI


Toyota Kata rutinlerini ve modellerini uygulayarak, herkes belirsizliği yönlendirmek ve zorlu hedeflere ulaşmak için daha donanımlı hale gelebilir. Toyota Kata, problem çözmeyi öğretmez, bunun yerine “Başlangıç ​​Katası” uygulayarak insanları problem çözmede daha etkili hale getirebilecek bir zihniyet öğretir.


Başlangıç ​​Katası, özellikle başlangıçta, insanların yeni bir beceri edinmelerine yardımcı olmak için kasıtlı olarak uygulanan küçük rutinler veya protokollerdir.


Başlangıç ​​Kata'sı öğrenme hızını artırır ve özellikle şirketler bir grup insanda ortak bir düşünme ve çalışma biçimi geliştirmek ve büyütmek istediğinde faydalıdır, çünkü herkes aynı temel bilgilerle başlar. Başlangıç ​​Kata'sını temel alan her organizasyon daha sonra kendi bağlamlarına uygun şekilde kendi yollarını geliştirir.


Toyota Kata hakkında:


• Yeni alışkanlıklar geliştirmek ve insanların problemler ve hedefler hakkında farklı düşünmelerini sağlamak.

• Çalışmanın ve birlikte çalışmanın bir yolu.

• Ekipleri ve organizasyonları daha etkili ve başarılı kılmak için bilimsel düşünceyi bir bileşen olarak kullanmak.

• Belirli uygulama yoluyla her düzeyde sürekli öğrenme ve iyileştirme kültürü geliştirmek.


68 görüntüleme

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör